פרקליטו של החייל היורה: "אילצו אותו לעשות משהו מזעזע"

אילצו את החייל לעשות משהו מזעזע מיד לאחר האירוע, זה הופיע בתחקיר המבצעי? מישהו בכלל יודע שכששאלו אותו את השאלות הראשוניות זה היה אחרי שגרמו לו לעשות שמה משהו איום ונורא מבחינת מה שבן אדם צריך לעבור, ובכלל לא שאלו אותו על מטען. מישהו יודע את זה בכלל?
אבי יעקב 2 Comment on פרקליטו של החייל היורה: "אילצו אותו לעשות משהו מזעזע"

בצל החקירה, סנגורו של החייל מהפיגוע בחברון טוען: "שאלו אותו את השאלות הראשוניות אחרי שגרמו לו להזיז איבר מדמם של המחבל מיד לאחר האירוע לצורך ניקיון" • "ההתערבות הפוליטית עושה לנו נזק"

צילום: פלאש90
אילצו את החייל לעשות משהו מזעזע מיד לאחר האירוע, זה הופיע בתחקיר המבצעי? מישהו בכלל יודע שכששאלו אותו את השאלות הראשוניות זה היה אחרי שגרמו לו לעשות שמה משהו איום ונורא מבחינת מה שבן אדם צריך לעבור, ובכלל לא שאלו אותו על מטען. מישהו יודע את זה בכלל?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע פרסום הממצאים הפתולוגים אתמול מנתיחת גופתו של המחבל מהפיגוע בחברון, בהן נקבע כי המחבל מת מהירייה בראשו, התראיין סנגורו של החייל היורה, עו"ד אייל בסרגליק בתוכניתו של קלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל" וחשף מידע חדש מהחקירה הפלילית.

"אילצו את החייל לעשות משהו מזעזע מיד לאחר האירוע", טען עורך הדין. "זה הופיע בתחקיר המבצעי? מישהו בכלל יודע שכששאלו אותו את השאלות הראשוניות זה היה אחרי שגרמו לו לעשות שמה משהו איום ונורא מבחינת מה שבן אדם צריך לעבור, ובכלל לא שאלו אותו על מטען. מישהו יודע את זה בכלל?".

לטענתו, "גרמו לו לקחת ולהזיז איבר מדמם של המחבל מיד לאחר האירוע לצורך ניקיון. לחייל עצמו. אנחנו גילינו את זה רק בדיון האחרון".

מוקדם יותר, נשאל עו"ד בסרגליק על ההשלכות של התערבות הפוליטיקאים בתיק: "נזק. אני פתאום שומע את שר הביטחון אומר 'חייל שסרח יועמד לדין', איך אתה קובע בכלל חייל שסרח? אתה לא ראית בכלל את חומר הראיות. חוקרי מצ"ח הם אלו שהיה להם עד אתמול את חומר הראיות, היחידים שהיה להם… תחקיר מבצעי ראשון זה לא חומר ראיות במשפט פלילי. צריך להבין שכשאנחנו מדברים על דיני נפשות, הליך פלילי זה לא תחקיר מבצעי."



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל הכבוד לחייל שירה. אני חושב שברגע שהמחבל שלף סכין מגיע לו כדור לראש גם אם הוא לא מהווה איום ואחר כך מתפלאים שאין הרתעה עם חיות אדם שכאלו אי אפשר להתנהג בכפפות של משי הכדור הזה הגיע לו המדינה שלנו מושתתת על חוקים של גויים ולכן היא נראית ככה ואין הרתעה הבא להורגך השקם להורגו אותו מחבל בכיף היה יכול לשסף גרון של מישהו או לתקוע למישהו סכין בראש או לדקור הרבה פעמים אוליי הראשים במדינה מעדיפים לראות גופת חייל או אזרח מאשר גופת מחבל קל לשפוט מהמשרד/ מהאולפן הממוזג אבל בשטח שאנשים נדקרים במשך חצי שנה כמעט מידי יום וחיים בפחד כמה פעמים קרה שביקשו תעודת זהות וקיבלו סכין או ירייה במלחמה כמו במלחמה אם כבר רוצים לשפוט צריך להקים ועדת חקירה על זה שבמשך חצי שנה כמעט מידי יום אנשים נרצחים/נדקרים ולמדינה אין מענה צריך לקרוא להתפטרות ראש הממשלה ושר הביטחון אוליי בוזי ייתן מענה או בנט וכל הכבוד לתקשורת הישראלית שמגנה על פלסטינים ועכשיו גם על מחבלים מעניין מה השלב הבא אוליי יוציאו סכינים וידקרו אותנו צריך לארגן הפגנה גדולה לטובת החייל כל הכבוד לחייל שחיזק את ההרתעה וכל מחבל צריך לדעת שברגע שהוא שולף סכין לרצוח יש סיכויים שיקבל יריה לראש הרי המחבל לא הוציא סכין כדי לקלף תפוח ואם היה לחצן הפעלה או סכין מוחבית כבר קרה מקרה שמחבל אפילו שירו בו נתן מכה עם גרזן זה שהוא אומנם הצליח לדקור אבל לא לרצוח לא אומר שהוא צריך לקבל פרס או תואר נמאס כבר הרבה פעמים האזרחים נרצחים והמחבל נשאר בחיים אז כל מחבל ירצח ואחר כך יכנע ולא יעשו לו כלום גם במקרה הבא יכול להיות שמי שיהיה לו נשק יהסס להשתמש כדי שלא יעמוד למשפט וזה עלול לעלות בחיי אדם אם הוא היה יורה בפלסטיני תמים אכן מבחינתי שישב שנים בכלא אבל פה מדובר במחבל למען השם שככמעט כבר רצח לא חשוד המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים מספיק לרחם על אגג